Teater er læring

#klassiskdannelserocks

I samarbejde med Gentofte Kommune vil Filiorum fra sommeren 2018 og to år frem præsentere teater og udbyde læringsforløb til ca. 2000 børn og unge i Gentofte Kommune. Filiorum vil gennemføre læringsforløb med teater som omdrejningspunkt til skoler, dagtilbud, GFO’er og fritidscentre.

 

 

Det er målet, at eleverne og børnene i dagtilbud bliver introduceret til dansk kvalitetsteater for børn og unge og deltager i undervisning, som åbner forestillingerne og gør dem til personlige hændelser.

 

Filiorum arbejder kropsligt, intellektuelt og kreativt med elevernes bearbejdning af forestillingerne både før og efter tæppefald. Det er børnenes og de unges etiske og æstetiske læring, der er i fokus.

 

Samarbejdet indeholder desuden kompetenceworkshops for lærere og pædagoger. Workshopsene har til formål at styrke lærere og pædagoger, når de sammen med børnene og de unge fremover arbejder med æstetiske læreprocesser.

 

Vi glæder os enormt til at arbejde med både børn, unge, pædagoger og lærere!

Scenekunst på Skoleskemaet

- undervisning og teater for udskolingen

Undervisningsforløb med afsæt i forestillingen "4,1 promille" som sætter fokus på alkohol, druk og opførsel under påvirkning.

Scenekunst i Børnehaven

- undervisning og teater for dagtilbud

Læringsforløb som lader børnene bearbejde forestillingen “Jeg kan huske alting”, både kropsligt, kreativt og med hovedet.

Teater med Kunstnerisk Laboratorium

- for indskolingen

Eleverne ser en teaterforestilling og bearbejder efterfølgende forestillingens univers og deres personlige oplevelse i det Kunstneriske Laboratorium.

Teater med Kunstnerisk Laboratorium

- for dagtilbud

Børnene ser en teaterforestilling og bearbejder efterfølgende forestillingens univers og deres personlige oplevelse i det Kunstneriske Laboratorium.